vrijdag 21 februari 2014

Fast Fashion

I'm lovin' it

vogue.com 

Mode lijkt tegenwoordig met een sneltreinvaart te gaan.
De ene collectie is nog niet verkocht of de volgende wordt alweer gepresenteerd.
Jeremy Scott kijkt met een kritische blik en met gevoel voor humor naar onze maatschappij.

De debuutcollectie van Jeremy Scott voor Moschino werd door Tim Blanks (Style.com) treffend beschreven als 'a mutant hybrid of Ronald McDonald and Coco Chanel'. Het rood met gele kleurenpalet was compleet met zonnebrillen, iPhone-hoesjes en een niet-te-missen handtas met een oversized M.

"I don't speak Italian, but I do speak Moschino," zei Jeremy Scott vol overtuiging na afloop van de show. 'Maar hoe spreek je Moschino?' hoor ik u denken. "Ik heb nagedacht over alle elementen van het merk waar ik van hou en alle dingen die mij inspireren. Het maatwerk en de pakken, maar humoristisch gemaakt met het kleurenpalet van McDonalds. Ik nam het logo van de McDonalds, een M, waarvan ik een hart heb gemaakt, wat dan weer een icoon van Moschino is."

Humor is altijd een belangrijk aspect in de collecties van Jeremy Scott, net zoals bij Franco Moschino destijds. Daarom is Scott zo'n goede keus voor het label, waarvan de collecties voorheen werden ontworpen door Rossella Jardini sinds de dood van Mr. Moschino himself in 1994.

"I don't speak Italian, but I do speak Moschino" - Jeremy Scott

"Ik wilde spelen met de street elementen van het merk, heel belangrijk in de jaren negentig. Van de bling bling tot de denim en het goud, maar natuurlijk ook de iconische riemen. Ik heb er een twist aan gegeven door er een bondage jurk van te maken die super sexy en glamorous is."

Het is Jeremy Scott gelukt om een sterk conceptuele collectie neer te zetten, zonder de draagbaarheid uit het oog te verliezen. De collectie die hij toonde was cartoonesk, over the top en een feest om naar te kijken. Hij eindigde de show met een passage van avondjurken die leken op een zak chips, een bak popcorn en chocoladerepen.

Food for thought!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Thanks for taking the time to read my blog. I would love to read what you think about it. So, please comment!

Related Posts with Thumbnails